POPIS: Tužka a pastel, rozměr ve výřezu pasparty: 39 x 28 cm. Zaskleno.
O AUTOROVI: Narodil se 5. 12. 1883 v Malešově u Kutné Hory a zemřel 22. 3. 1942 v Osvětimi v Polsku. Malíř, kreslíř a profesor figurálního kreslení na škole architektury v Brně. V letech...
zobrazit více >
O AUTOROVI: Narodil se 5. 12. 1883 v Malešově u Kutné Hory a zemřel 22. 3. 1942 v Osvětimi v Polsku. Malíř, kreslíř a profesor figurálního kreslení na škole architektury v Brně. V letech 1901 – 1904 studoval na uměleckoprůmyslové škole v Praze, poté v letech 1904 – 1908 na akademii výtvarného umění v Praze u profesora Hynaise. Tvořil figurální kompozice, podobizny a zátiší. Patřil k nejvýznamnějším představitelům brněnské meziválečné malby. V Brně se v revolučních letech po první světové válce zrodil jeho monumentální figurální styl. Stál u zrodu Klubu výtvarných umělců Aleš a posléze podpořil založení moderně orientované Skupiny výtvarných umělců v Brně. Počátkem dvacátých let 20. století se názorově ztotožnil s moravskou levicovou inteligencí a jako jeden z mála brněnských umělců zaměřil svou tvorbu na sociální náměty vycházející stylově z kubismu a konstruktivního řešení obrazové plochy. V souvislosti s proměnami společnosti dvacátých let sílily v jeho díle neoklasicistní tendence. V jeho tvorbě převažovaly ženské akty a civilistní dívčí portréty. Po odchodu z České vysoké školy technické v roce 1928 zintenzivnil svou činnost a angažovanost v levicových spolcích (Levá fronta a Ars – klub pro moderní umění a vědu). Jeho tvorba se vyvíjela nadále mezi neoklasicismem a kubismem, tendence ke geometrizaci a abstrahování u něj vrcholila kolem roku 1933. V této době maloval také četná zátiší s volně probíhajícími křivkami a liniemi v intencích českého lyrického kubismu. Poslední léta jeho tvorby se nesla ve znamení návratu ke klasicismu.
skrýt více >