Souboj Kuniyoshi Utagawa

POPIS: Dřevoryt na japanu, rozměr ve výřezu 37 x 25 cm, zaskleno
O AUTOROVI: 1798 - 1861 byl jedním z posledních velkých mistrů japonského stylu ukiyo -e malby a dřevotisků. Byl členem školy Utagawa . Rozsah Kuniyoshiho předmětů zahrnoval mnoho žánrů:... zobrazit více >
O AUTOROVI: 1798 - 1861 byl jedním z posledních velkých mistrů japonského stylu ukiyo -e malby a dřevotisků. Byl členem školy Utagawa . Rozsah Kuniyoshiho předmětů zahrnoval mnoho žánrů: krajiny, krásné ženy, herce Kabuki , kočky a mýtická zvířata . Je známý pro vyobrazení bitev legendárních samurajských hrdinů. Jeho umělecká díla zahrnovala aspekty západní reprezentace v krajinomalbě a karikatuře . Kuniyoshi se narodil 1. ledna 1798 jako syn barvíře hedvábí Yanagiya Kichiyemon, původním jménem Yoshisaburō. Zřejmě pomáhal v podnikání svého otce jako návrhář vzorů a někteří se domnívají, že tato zkušenost ovlivnila jeho bohaté používání barev a textilních vzorů v potiscích. Říká se, že Kuniyoshi byl ohromen, v raném věku sedmi nebo osmi let, tisky válečníků ukiyo-e a obrázky řemeslníků a prostých lidí (jak je znázorněno v řemeslných příručkách), a je možné, že to ovlivnilo jeho vlastní pozdější tisky. Obraz arhata Handaka ( Britské muzeum ) Yoshisaburō prokázal svůj kreslířský talent ve věku 12 let a rychle upoutal pozornost slavného mistra tisku ukiyo-e Utagawa Toyokuniho . Oficiálně byl přijat do Toyokuniho studia v roce 1811 a stal se jedním z jeho hlavních žáků. Zůstal učedníkem až do roku 1814, kdy dostal jméno „Kuniyoshi“ a vydal se jako nezávislý umělec. Během tohoto roku vytvořil své první publikované dílo, ilustrace ke kusazōshi gōkan Gobuji Chūshingura , parodii původního příběhu Chūshingura . V letech 1815 až 1817 vytvořil řadu knižních ilustrací pro yomihon , kokkeibon , gōkan a hanashibon a vytiskl své samostatné plnobarevné tisky herců a válečníků „ kabuki “. Navzdory slibnému debutu se mladému Kunijošimu v letech 1818 až 1827 nepodařilo vyprodukovat mnoho děl, pravděpodobně kvůli nedostatku zakázek od nakladatelů a konkurenci ostatních umělců v rámci utagawské školy ( Utagawaryū ). Během této doby však vytvářel obrázky krásných žen (' bijin-ga ') a experimentoval s velkými textilními vzory a efekty světla a stínu nalezenými v západním umění, i když jeho pokusy ukazovaly spíše na napodobování než skutečné porozumění. tyto zásady. Jeho ekonomická situace se v jednu chvíli stala zoufalou, když byl nucen prodat použité tatami . Náhodné setkání se svou prosperující spolužáčkou Kunisadou , o níž měl pocit, že převyšuje umělecký talent, ho přimělo zdvojnásobit své úsilí (ale nevyvolalo mezi nimi žádné přetrvávající špatné pocity, které později spolupracovaly na řadě seriálů ). Během 20. let 19. století vytvořil Kuniyoshi řadu hrdinských triptychů , které vykazují první známky individuálního stylu. V roce 1827 obdržel svou první velkou zakázku na seriál Sto osm hrdinů populárního Suikoden all tell ( Tsūzoku Suikoden gōketsu hyakuhachinin no hitori ), založený na neuvěřitelně populární čínské pohádce Shuihu Zhuan . V této sérii Kuniyoshi ilustroval jednotlivé hrdiny na jednotlivé listy a kreslil na své hrdiny tetování, což je novinka, která brzy ovlivnila módu Edo . Série Suikoden se v Edu stala extrémně populární a poptávka po tiskech válečníků Kuniyoshi se zvýšila, což mu umožnilo vstup do hlavních ukiyo-e a literárních kruhů. Tygr, dřevotisk Pokračoval ve výrobě válečnických tisků, přičemž většinu svých námětů čerpal z válečných příběhů, jako je Příběh Heike ( Heike monogatari ) a Vzestup a pád Minamota a Tairy ( Genpei Seisuiki ). Jeho válečnické obrazy byly jedinečné v tom, že zobrazovaly legendární populární postavy s přidaným důrazem na sny, strašidelná zjevení, znamení a nadlidské činy. Toto téma je vštípeno do jeho děl Duch Taira no Tomomori v zátoce Daimotsu ( Taira Tomomori borei no zu ) a triptych z roku 1839 Most Gōjō ( Gōjō no bashi no zu ), kde se mu daří vyvolat účinný pocit intenzity akce. v jeho zobrazení boje mezi Yoshitsune a Benkei . Tyto nové tematické styly uspokojily zájem veřejnosti o příšerné, vzrušující a bizarní, které během doby rostly. Reformy Tenpō z let 1841–1843 měly za cíl zmírnit ekonomickou krizi tím, že kontrolovaly veřejné projevy luxusu a bohatství, a v té době byla oficiálně zakázá
skrýt více >
Vyvolávací cena: 7 500 Kč
Aktuální cena: 7 500 Kč
Ukončeno
Číslo položky:18787
Částka Přihozeno
7 500 Kč 20. 2. 2024 19:16:52
Zobrazit další příhozy