O AUTOROVI: Fritz von Uhde (22. května 1848 †– 25. února 1911) byl saský malíř. Jeho styl se pohyboval mezi realismem a impresionismem. V roce 1876 odcestoval do Vídně za Hansem Makartem, který ho odmítl jako žáka a odkázal ho na Karla Theodora von Piloty v Mnichově. V létě 1877 se Uhde přestěhoval do Mnichova, zpočátku jako důstojník à la suita svého pluku. Saský ministr války Alfred von Fabrice (1818–1891) mu osobně doporučil, aby se připojil ke svému bratrovi jako vojenský atašé na vyslanectví v Mnichově. V roce 1878, ve věku třiceti let, ukončil Uhde svou aktivní vojenskou kariéru a stal se kapitánem v záloze u karabinierského pluku. Dvě uniformní fotografie z tohoto období byly pořízeny v ateliéru Franze Wernera v Mnichově,[5] kde navštěvoval uměleckou akademii. Nepodařilo se mu najít místo jako žák u Pilotyho, Wilhelma von Dieze nebo Lindenschmita. Na radu Franze von Lenbacha začal studovat staré mistry v Pinakotéce. Uhde si vypěstoval zvláštní náklonnost ke starým Holanďanům, které horlivě studoval v Mnichově. U saského velvyslance v Mnichově Oswalda von Fabrice (1820–1898) se seznámil s maďarským malířem Michaelem Munkacsym, který se proslavil v hlavním městě Francie a navrhl mu, aby na podzim roku 1879 přijel do Paříže. Zde Uhde několik týdnů maloval ve svém ateliéru, ale jinak pokračoval ve studiu Holanďanů. Pod jejím vlivem vznikly jeho první obrazy: Zpěvák, Učení psi, Rodinný koncert a Holandská krčma. Cesta do Holandska v létě 1882 posílila Uhdeho koloristické zásady, do nichž mezitím začlenil i zásady pařížských jasnovidců. Jeho další obrazy, Příjezd niněry (Vzpomínka ze Zandvoortu) a Bubenické cvičení bavorských vojáků, však byly pouze přípravou na úkoly, které si stanovil jako hlavní cíl své tvorby. Fritz von Uhde (1907) V roce 1884 vytvořil svůj první náboženský obraz "Let the Infants Come to Me". Na základě svého nového koloristického pohledu a naturalistického formování forem chtěl dát dějiny Nového zákona do úzkého vztahu se současností a přivést je k novému, hluboce a jednoduše procítěnému podání se silným důrazem na nižší vrstvy lidu. Jeho motiv chudého Ježíše byl nakonec znovu převzat v expresionistické církevní malbě. Například na obraze Spasitel 20. století od Petera Heckera. Po dlouhou dobu bylo naturalistické umělecké hnutí v církvi odsuzováno, protože nebylo přijatelné, aby osoby nebo události v dějinách spásy byly považovány pouze za historické události nebo dokonce zobrazovány znesvěceným způsobem. Fritz von Uhde tak patřil k předchůdcům moderního církevního umění 20. století. V roce 1892 se stal předsedou Svobodného sdružení secesionistů XXIV. V roce 1896, deset let po smrti své ženy, koupil venkovský dům v Perce u Starnberského jezera, kde trávil většinu léta. Zde namaloval své tři dcery "V altánu" s impresionistickými prvky, které použil již v roce 1892 v obraze "Dvě dívky v zahradě". Dvorní fotograf M. Obergaßner zachoval fotografii z roku 1899 s dcerami Žofií, Amálií, Annou a psem Kýčem v zahradě u Starnberského jezera. [6] Uhde, Hugo von Habermann a Eduard Zimmermann měli své ateliéry v Mnichově na Theresienstrasse[7]. Byl jedním z preferovaných současných umělců, které "Výbor pro nákup a hodnocení Stollwerckových obrazů" navrhl kolínskému výrobci čokolády Ludwigu Stollwerckovi k zadání návrhů. [8] Uhde byl v Mnichově jmenován královským profesorem a byl pověřen pedagogickým působením na Akademii výtvarných umění. Na společné X. výstavě mnichovské secese: Spolku německých umělců v Mnichově v roce 1904 byl Fritz von Uhde již členem poroty obou uměleckých spolků; vystavil zde další obraz s názvem Im Hausgarten. O dva roky později byl také uveden jako řádný člen Německého uměleckého svazu. [10] Fritz von Uhde zemřel v Mnichově 62. února 25.1911 Hrobové místo Hrob Fritze von Uhdeho se nachází na Mnichovském lesním hřbitově (hrob č. 046-W-1)[11]. Dílo (výběr Většina jeho uměleckých děl byla často odmítána oficiální uměleckou kritikou i veřejností kvůli zobrazení "obyčejného a ošklivého". Díky své
skrýt více >