POPIS: Uhel s bělobou, rozměr ve výřezu 48,5 x 25,5 cm, nesignováno, zaskleno
O AUTOROVI: 1854–1929 byl italský malíř, nejlépe známý pro jeho obrazy realistického stylu života a historie Osmanské říše. Byl nejstarším dítětem zedníka Maurizia a jeho manželky Elisabetty...
zobrazit více >
O AUTOROVI: 1854–1929 byl italský malíř, nejlépe známý pro jeho obrazy realistického stylu života a historie Osmanské říše. Byl nejstarším dítětem zedníka Maurizia a jeho manželky Elisabetty Bertoncinové. Maurizio zamýšlel, že jeho syn by měl být také zedníkem, ale v malém věku Fausto prokázal velkou schopnost kreslení. Se souhlasem rodičů se nejprve zapsal do Technického institutu v Lendinara, poté do Akademie Cignaroli ve Veroně pod Napoleone Nani. Fausto otevřel malou uměleckou školu a studio v Benátkách, ale často cestoval také do Neapole. Tehdy ve svém životě necítil žádný jasný směr. Aktivně vystavoval díla na výstavě a získal respekt kritiků. Maloval hlavně žánrová díla v oleji a akvarely. V roce 1883 v Miláně vystavoval: Le rivelatrici napoletane; Da Sant'Elmo a Al Pincio; v Římě plátna Passa la vacca; La sofferente; Le cucitrici napoletane a Il saponaro. V roce 1884 v Turíně: Tempesta; Primo nato; Primo tuono a zoccolaro z Neapole; av roce 1887 v Benátkách: In attesa; Al Redentoretto a Lavoratrice di perle. La casa Camerini z Padovy kdysi vlastnila banditaře; a dvě plátna: I pigiatori a In medio stat virtus. [3] Přelom v kariéře Zonara však nastal v roce 1891, kdy se zamiloval do Elisabetty Pante a společně odcestovali do Istanbulu, hlavního města Osmanské říše. Částečně se inspirovali orientální publikací Edmonda de Amicise Constantinopoli. Zdroj: Wikipedia
skrýt více >