Autor
Chikanobu Toyohara
Jako přihlášený uživatel můžete přijímat upozornění na nové položky tohoto autora.
Přihlásit se
1838–1912) lépe známý svým současníkům jako Yōshū Chikanobu (楊洲周延) , byl japonský malíř a grafik, který byl široce považován za plodného umělce woodblockepoch během Meidži. Chikanobu podepsal své umělecké dílo „Yōshū Chikanobu“ (楊洲周延) . Toto bylo jeho „umělecké jméno“ (作品名, sakuhinmei ) . Umělcovo „skutečné jméno“ (本名, honmyō ) bylo Hashimoto Naoyoshi (橋本直義) ; a bylo to zveřejněno v jeho nekrologu. Mnoho z jeho nejčasnějších prací bylo podepsáno “studio Yōshū Chikanobu” (楊洲齋周延, Yōshū-sai Chikanobu ) ; malé množství jeho raných výtvorů bylo jednoduše podepsáno „Yōshū“ (楊洲) . Existuje alespoň jeden triptych z roku 12 Meiji (1879) podepsaný „Yōshū Naoyoshi“ (楊洲直義) . Portrét císaře Meidži v držení Britského muzea je napsán „nakreslil Yōshū Chikanobu na zvláštní přání“ (應需楊洲周延筆, motome ni ōjite Yōshū Chikanobu hitsu ). Nevynořila se žádná díla, která by byla podepsána buď „Toyohara Chikanobu“ nebo „Hashimoto Chikanobu“. V roce 1875 ( Meiji 8 ) se rozhodl, že se pokusí živit jako umělec. Cestoval do Tokia. Našel práci jako umělec pro Kaishin Shimbun . Kromě toho produkoval umělecká díla nishiki-e . Ve svých mladších dnech studoval malířskou školu Kanō ; ale jeho zájem přitahoval ukiyo-e . Studoval u žáka Keisaie Eisena a poté vstoupil do školy Ichiyūsai Kuniyoshi ; během tohoto období si říkal Yoshitsuru. Po smrti Kuniyoshi studoval u Kunisady. On také odkazoval se na sebe jako Yōshū. Jako mnoho umělců ukiyo-e , Chikanobu obrátil svou pozornost k široké škále témat. Jeho tvorba sahala od japonské mytologie přes vyobrazení bojišť jeho života až po dámskou módu. Stejně jako řada dalších umělců tohoto období také ztvárnil charakterem kabuki herce a je dobře známý svými dojmy z mie ( mizanscény ) produkce kabuki. Chikanobu byl známý jako mistr bijingy . obrázky krásných žen a pro ilustraci změn v ženské módě, včetně tradičního i západního oblečení. Jeho práce ilustrovala změny v účesech a líčení v průběhu času. Například na Chikanobuových obrázcích v Mirror of Ages (1897) jsou účesy z éry Tenmei , 1781-1789 odlišeny od účesů z éry Keiō , 1865-1867. Jeho díla zachycují přechod od doby samurajů k moderně Meidži, umělecký chaos období Meidži ilustrující koncept „furumekashii/imamekashii“. „Korejské povstání z roku 1882“ — dřevotisk od Chikanobu Chikanobu je uznávaným umělcem z období Meidži , ale jeho náměty byly někdy čerpány z dřívějších historických období. Například jeden výtisk ilustruje incident během zemětřesení Ansei Edo v roce 1855 . Rané období Meidži bylo poznamenáno střety mezi znesvářenými samurajskými silami s odlišnými názory na ukončení japonské dobrovolné izolace a na měnící se vztah mezi císařským dvorem a šógunátem Tokugawa. Vytvořil řadu dojmů a scén z povstání Satsuma a Saigō Takamoriho . Některé z těchto tisků ilustrovaly období domácích nepokojů a další témata aktuálního zájmu, včetně tisků, jako je obraz incidentu v Imo z roku 1882 , také známý jako incident Jingo (壬午事変, džingo jihen ) vpravo. Největší počet Chikanobuových válečných tisků (戦争絵, sensō-e ) se objevil ve formátu triptychu. Tyto práce dokumentovaly první čínsko-japonskou válku v letech 1894-1895. Například "Vítězství u Asanu" bylo publikováno se současným popisem bitvy 29. července 1894. Mezi ty, které Chikanobu ovlivnil, byli Nobukazu (楊斎延一, Yōsai Nobukazu ) a Gyokuei (楊堂玉英, Yōdō Gyokuei ) Zdroj: Wikipedia
Seznam položek
Ukončeno
Vyvolávací cena: |
1 000 Kč |
Aktuální cena: |
1 000 Kč |
Ukončeno
Číslo položky:18788